Az Aldi Nord és az Aldi Süd vezetése megállapodott abban, hogy egyes saját márkás termékeiket kölcsönösen árulni fogják. Így a Nord üzleteiben kaphatók lesznek majd a Crane márkájú sportfelszerelések, és a Süd üzleteiben megjelenhet például az Aldi Nord üzleteiből ismert River Cola. Továbbá hamarosan megjelenik az üzletekben a Schneekoppe márkájú természetes alapanyagokat tartalmazó élelmiszerek is, ezeket nyáron egy komolyabb reklámkampány kíséretében egyszerre tervezik bevezetni a két áruházláncban. Hasonló lépésre korábban nem volt példa.
Most azt adták hírül Németországban, hogy a lánc mindkét szárnya bevezeti a Weidemilch nevű saját márkás tejeket, amelyek
prémiumszintű minősítést kaptak a német állatvédelmi szövetségtől, mert előállításuk során fokozott mértékben figyelnek az állatvédelmi elvek betartására.
A termékbevezetést a csoport azzal indokolta, hogy a vásárlók részéről egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát gyártású portékák iránt.
A fenti példákon túl a két cég azt tervezi, hogy a jövőben összehangolják termékkínálatukat. A Napi.hu az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-től azt is megtudta, hogy a vállalat célja egy innovatív és hatékony beszerzési szervezet kialakítása, amely mind a versenykörnyezet változásaira, mind az ügyfelek átalakuló igényeire hatékony megoldást jelent. Ennek a törekvésnek a jegyében az Aldi Nord és az Aldi Süd szándékában áll a két vállalat együttműködésének kiterjesztése azokon a területeken, ahol ez gazdasági, illetve vásárlói előnyökkel jár.
Az Aldi Magyarország az Aldi Süd részeként a korábbi gyakorlatnak megfelelően átvesz bizonyos megoldásokat.
Ide tartozhat az üzletek berendezésének átalakítása, vagy energiahatékonysági megoldások, illetve termékek, amelyek az Aldi hazai üzletpolitikáját támogatják, vagy a magyar fogyasztók számára újabb előnyöket jelentenek – fogalmaztak.
Az áruházlánc két szárnya
Az 1946-ban alapított Aldi-birodalom 1966-ban szakadt két részre, a két alapító Karl és Theo Albrecht ekkor osztotta fel egymás között a német piacot. Állítólag azon különböztek össze, hogy áruljanak-e dohányterméket üzleteikben. Németországban az északi területeket az Aldi Nord, a délieket az Aldi Süd áruházai fedik le. A döntés nyomán a külföldi piacokon való terjeszkedésnél is összehangolták, hogy melyik országban melyik cég jelenjen meg. Így azóta a Südhöz tartoznak a magyar, az osztrák, a svájci, az ír, a szlovén, az egyesült királyságbeli, az ausztrál leányvállalatok, míg a Nord Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Lengyelországban, Dániában, Portugáliában, Spanyolországban rendelkezik érdekeltségekkel. Az Egyesült Államokban mindketten üzemeltetnek áruházakat, de csak a Südé fut Aldi név alatt.Az Aldi Nord és az Aldi Süd együttműködésétől függetlenül az Aldi Magyarország önálló hazai termékfejlesztéseket is végez.
Az áruházlánc bővíti a friss zöldség-gyümölcs kínálatát, a convenience termékek körét, a laktóz- és gluténmentes, illetve biotermék szortimentet.
Ezeken felül országszerte 123 üzlet parkolójában lesz elérhető az E.On által telepített és üzemeltetett elektromosautó-töltőállomás, és a legtöbb ezután épülő Aldi üzletnél is kiépíti majd a töltőket. A hálózat országszerte összesen több mint 360 új töltési pontot jelent majd.
Az Aldi Nord tavaly egy komolyabb beruházási programba kezdett, s történetében először veszteséges volt Németországban, de forgalmát így is növelni tudta. (Összehasonlításképp: az Aldi Nord 12 9 milliárd, míg az Aldi Süd 17, 3 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított 2018-ban, globálisan.)