Egy külföldi valóságshow népszerűsíti Magyarország látványosságait

Vágólapra másolva!
A napokban a BBC-n került adásba egy üzleti vetélkedő legújabb évada, „ a Gyakornok” az Egyesült Királyságban. A műsorban Budapest fő látványosságai mellett a dunai hajózást mutatják be, és az etyeki bortúra is szerepet kapott a legutóbbi adásban. A brit nézők közel 20 éve követik a műsort, aminek a legújabb részében az üzleti világ fiatal tehetségei a magyar főváros turisztikai helyszíneit népszerűsíti.
Vágólapra másolva!

A Gyakornok című brit műsort a BBC-n több millió brit néző követi a tévében és az interneten is világszerte  derült ki a Magyra Turisztikai ügynökség közleményéből. A Gyakornok (The Apprentice) egy üzleti valóságshow, ami 2005-ben indult és azóta évről évre egyre népszerűbb. 

Az utolsó évadát több mint 6,5 millióan nézték az Egyesült Királyságban.

A sorozat a legújabb része budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, mint például a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is szerepet kapott az előző adásban.

A show lényege, hogy a szereplők a turista látványosságok köré épített feladatokban mérjék össze tudásukat. Emiatt volt akinek dunai hajós programokat kellett szerveznie, még mások egy etyeki bortúrát terveztek.

Budapest, Halászbástya
A Halászbástya is szerepel a népszerű valóságshow-ban. 
Fotó: Jászai Csaba / Jászai Csaba/

Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik.

- nyilatkozta Erdei Bálint, az MTÜ stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese, aki hozzá tette, hogy a BBC nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen a publicitást jelent hazánk számára, főként a városlátogatások szezonjának kezdetén.

Erdei Bálint hozzá tette a magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, 

Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez.