Felkészülhetnek a borravaló adására a gamerek?

Vágólapra másolva!
A Blizzard volt elnöke szerint jó ötlet volna bevezetni a lehetőséget.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt másfél évtizedben grafikai minőséggel és tartalommal kapcsolatos elvárások miatt az egekbe szökött a minőségi videójátékok elkészítésének a költsége. Emiatt az aktuális konzolgeneráció megjelenésével párhuzamosan a nagy kiadók egy része ismét áremelést hajtott végre, a korábbi években tipikus 60 dollárról jellemzően 70 dollárra srófolták fel az új termékeik vételi árait.

red dead redemption 2 rockstar games videojáték
Red Dead Redemption 2
Fotó: Rockstar Games

A helyzet természetesen nem tetszik a játékosoknak, ráadásul a kiadók számára is kockázatos az áremelés, hiszen csökkentheti a termékek eladásait, legrosszabb esetben akár kontraproduktívnak is bizonyulhat a magasabb árcímke. Most a Blizzard nemrégiben távozott elnöke felvetette a probléma megoldásaként, hogy az egyjátékos termékek esetében áremelés helyett talán ideje lenne kipróbálni az opcionális borravaló intézményét.

„A játékok befejezését követően gyakran felmerült bennem, hogy szívesen adnék még 10-20 dollárt a fejlesztőknek, mert többet ért számomra az élmény az eredetileg kifizetett 70 dollárnál, ráadásul nem próbáltak meg minden másodpercben legombolni. Tudom, hogy 70 dollár már alapvetően is sok, de jó lenne, ha egyes játékok végén ott lenne a lehetőség. Egyes játékok ennyire különlegesek” – írta Mike Ybarra az X-en.

Ybarra példákat is hozott, hogy mikor adott volna szívesen borravalót a fejlesztőknek, az Elden Ring, a Baldur's Gate 3, a Red Dead Redemption 2, a God of War, továbbá a Horizon Zero Dawn befejezése után érzett erre késztetést.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!