Pár napon belül másodjára került elő újszerű kontextusban a borravaló adásának ügye az Egyesült Államokban, elsőként egy Apple Store dolgozói vetették fel, hogy lehetővé kellene tenni az üzletükbe betérők számára a borravaló adását.
Most ennél is meghökkentőbb jelenségről számolt be a The Wall Street Journal, az USA-ban már az üzletek önkiszolgáló kasszái is egyre gyakrabban próbálnak borravalót kérni a vevőktől. Ez sokakat felháborított, hiszen a borravalót a személyes kiszolgálás során nyújtott munka megköszönésére találták ki, míg a mostani fejlemény által érintett üzletekben nem csak a kiszolgálási folyamat, de a kasszázás is teljesen a vevőkre hárul. A bolti dolgozóknak legfeljebb köszönnek a vásárlók, hacsak nem szorulnak valamilyen okból segítségre.
Az önkiszolgáló kasszás borravaló intézményét bevezetett üzletek azt állítják, hogy a kapott pénzt szétosztják a dolgozók között, azonban nem mindenki hajlandó kétkedés nélkül elhinni, hogy ez fair módon történik. A Lehigh Egyetemen oktató, két borravalóval foglalkozó könyvet is társíróként jegyző Holona Ochs professzor rámutatott, hogy az USA államközi törvényei szerint a munkáltatók kötelesek kifizetni az általuk begyűjtött borravalót a dolgozóknak, de ez a jogszabály nem vonatkozik az ilyen módon beszedett borravalóra.
Az önkiszolgáló kasszás borravalót részben vagy egészében legálisan megtarthatják a munkáltatók.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a bolti dolgozók megtippelni sem tudják az önkiszolgáló kasszákon keresztül befolyt borravaló mennyiségét, így ha látnak is belőle valamennyit, akkor is rejtély marad, hogy fair módon részesültek-e belőle.
Pedig a jóindulatú vevők nekik szánták azt, nem a sokkal jobban megfizetett főnököknek vagy a cégnek hagyták ott az ingyenpénzt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!