1948. november 24-én jött létre a mai Utasellátó jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat. 2020-ban a MÁV-START keretén belül működő Utasellátó Igazgatóság újjászerveződött. Napjainkban több mint 400 munkatárs dolgozik azon, hogy a lehető legjobb vendéglátási szolgáltatást tudják biztosítani az utasok számára az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen is.
Az Utasellátó immár 75 éve része az életünknek, és elválaszthatatlan része a magyar vasúti tradíciónak. Ez idő alatt pedig sikerült neki az, ami csak kevés nagy, régi márkának: úgy újult meg, hogy közben meg tudott maradni olyannak, amilyen régen volt"
- mondta a kiállítás megnyitóján Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója, hozzátéve,
hogy az idén már több mint 680 ezer utas vette igénybe a fedélzeti vendéglátást.
Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója arról beszélt a megnyitón, hogy huszonkét használt háló- és fekvőhelyes kocsit vásároltak, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az egyre növekvő éjszakai utazási igényeket a vasúttársaság ki tudja szolgálni. A nemzetközi étkezőkocsik szolgáltatását Pozsonyon, Prágán, Berlinen keresztül Hamburg felé, Pozsonyon és Varsón át Terespolba, továbbá Brassóba, Kolozsvárra és Bécsbe utazva lehet igénybe venni.
Az a célunk, ha egy utasunk igénybe veszi az étkező-, bisztró, vagy akár a háló- vagy fekvőhelyes kocsijainkat, akkor úgy szálljon le a vonatról, hogy vendégként foglalkoztak vele és olyan színvonalú ellátásban részesült, hogy szívesen visszatérne"
- fogalmazott Mosóczi László.
A közlemény szerint Dibáczi Tamás, az Utasellátó igazgatója egyebek mellett arról beszélt, hogy "ez a szervezet, mint minden más, túl van szebb és nehezebb napokon, de mára kijelenthető, hogy az Utasellátó fénykorát éli". Az, hogy erre a magas szintre került a tevékenység, elsődlegesen a régi és a jelenlegi elkötelezett, hagyománytisztelő, összetartó, az utasainkért mindig készséggel, kedveséggel szolgálatra kész kollégáknak köszönhető - tette hozzá.