Vágólapra másolva!
Egyelőre a Formula-E sorozatban, de visszatér a versenypályákra a legendás Lola márkanév. A brit gyártó 2012-ben csődbe ment, most viszont új tulajdonosai révén visszatérne régi sikereihez.

Nagy visszatérőt köszönhet a motorsport, ugyanis a brit Lola Cars bejelentette, hogy a Yamahával karöltve beszáll a Formula-E sorozatba. A huntigdoni cég 1962 és 1997 között megszakításokkal ugyan, de tagja volt a Forma-1 mezőnyének, és, ha a 151 futamon, amelyen rajthoz állt, győznie nem is sikerült, de azért a 3 dobogós hely és a 43 pont éppen elég, hogy ne kelljen szégyenkezniük. Plusz nekik köszönhetőek olyan autócsodák, mint a Hondával közösen épített T130-as, azaz a Hondola, vagy a teáskannának csúfolt Lola T370-es és  371-es, amivel a kétszeres világbajnok, Graham Hill is versenyzett. 

A Lola nem csak az F1-ben hagyott nyomot maga után, de például az amerikai Indycar sorozatban is, ahol háromszor is sikerült megnyerniük az Indianapolis 500-as versenyt, de győzni tudtak a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

A gyár 1958-as alapításától fogva mintegy 5000 versenyautót gyártott, mígnem 2012-ben csődbe ment. Tavaly aztán megvette egy amerikai-brit befektető, Till Bechtolsheimer, 2024-ben pedig máris itt a nagy bejelntés: a legendás márka visszatér a versenyek világába: