Oscar Piastri Alpine F1 Team, portrait, during the Formula 1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring circuit from 7th of June to 10th of July, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Gongora/NurPhoto) (Photo by Gongora / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Tovább folytatódik a Piastri-botrány az Alpine csapatán belül, az istálló ugyanis felbontotta az Oscar Piastri McLarenhez való elvesztésében szorosan érintett jogi szakember 2023-as munkaviszonyát.
Miután Fernando Alonso augusztusban az Aston Martinhoz ugrott át a következő szezonra Sebastian Vettel helyére, a csapat azt remélte, hogy a tartalékpilótával, Piastrival pótolhatja őt. Ő azonban nyilvánosan elutasította ezt az ajánlatot, mondván, hogy
"nem fog náluk versenyezni"
Esteban Ocon csapattársaként. Augusztus elején Piastri már aláírt egy szerződést a McLarenhez, miután az Alpine-nál ez a folyamat többször meghiúsult, és soha nem került aláírás a papírra arról, hogy hivatalosan is beültetnék versenyezni az ausztrált 2023-tól Alonso helyére.
A Szerződéseket Elismerő Testület döntött a furcsa eset kapcsán: A McLaren teljesen szabályosan igazolta le a versenyzőt, a francia istállónak pedig nincs joga fellebbezni.
Az Alpine úgy reagált a történtekre, hogy felmentette a jogi ügyekért felelős igazgatóját, Benedicte Mercert.
Mercer távozik az Alpine-tól Minden egyesült királyságbeli székhelyű vállalatnak - így például az Alpine Racing Limitednek is, hogy teljes jogi nevén nevezzük őket - be kell nyújtania a dokumentumokat a Companies House-hoz, ha változás történik az igazgatók személyében, például ha az egyikük távozik.
A november 8-án benyújtott dokumentumokban az Alpine megszüntette Mercer munkaviszonyát, bár a hivatalos dokumentumban - amely alább látható - nem adtak meg indoklást.
Mercer a botrány kirobbanásakor nem tudott olyan hivatalos irattal előállni, amely szerint Piastri elköteleződött volna az Alpinehoz. Az istállónak mindössze egy "útiterve" állt rendelkezésre, miszerint 2023-ra és esetleg 2024-re kölcsönbe a Williamshez küldi az ausztrált, ami nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy a csapat kötelékében tartsák. Ha maradt volna Piastri a csapatnál, a legrosszabb esetben 2025-ig nem is versenyezhetett volna, továbbra is tartalékpilóta marad. Ezért úgy gondolta, hogy
a McLaren-hez való szerződés a legjobb megoldás - ami aztán Lando Norris melletti teljes versenyzői ülésre változott, miután Daniel Ricciardo a gyenge teljesítményt követően beleegyezett szerződése idő előtti felbontásába.