A Ferrari több mint 40 éve partnere a Philip Morris Internationalnak (PMI), amely 1997-től 2011-ig legismertebb cigarettamárkája, a Marlboro révén a maranellóiak névadó szponzora is volt. Az ikonikus festés a 2007-es Kínai Nagydíjon volt utoljára látható a vörös autókon, a dohányreklámok tilalmára vonatkozó törvények folyamatos szigorítása miatt 2011-ben pedig a csapat nevéből is kikerült a Marlboro. Ennek ellenére a Philip Morris nem hagyott fel a Ferrari támogatásával, sokáig a Marlboro logóira hajazó festéssel emlékeztették az embereket a cigarettamárkára, majd amikor 8 évvel ezelőtt teljesen eltűntek a PMI által kigondolt logók, a szponzori felületek továbbértékesítéséből húztak hasznot.
Minden megváltozott azonban tavaly, amikor a PMI elindította Mission Winnow nevű projektjét, egy kampányt, amelynek keretein belül alternatívákat keresnek a dohányzásra és kutatás-fejlesztéssel igyekeznek javítani a világon élő 1,1 milliárdnyi dohányos és környezete életminőségén.
A Mission Winnow logói az októberi Japán Nagydíjon jelentek meg Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen autóján, versenyzői overalján, valamint a csapattagok ruházatán,
többen pedig már akkor úgy vélték, hogy az új logó erősen hajaz a Marlboro korábbi emblémájára.
Így gondolják az ausztrál hatóságok is, amelyek
az ausztrál kormány dohányzásra vonatkozó törvényeinek felülvizsgálatával egyidőben vizsgálatot indítottak a Ferrari logói kapcsán.
A kormány és Viktória állam (ahol a melbourne-i Ausztrál Nagydíjat is rendezik), valamint az ausztrál médiahatóság is vizsgálódik, utóbbi amiatt, hogy a Network Ten és a Foxtel 2018-as Japán Nagydíjról sugárzott közvetítésében megjelentek a Mission Winnow logókkal felmatricázott Ferrarik.
„A weboldaluk világosan megmondja, hogy mit szeretnének elérni, és miféle üzletet folytatnak – mondta John Cunningham melbourne-i sebész, egyben dohányzásellenes aktivista a Mission Winnow sitejáról. – Ami biztos, hogy az egésznek semmi köze a Forma-1-es autókhoz.
A dohánycégek végre elismerik, hogy az egyetlen módjuk a túlélésre, ha nikotinfüggővé teszik az embereket, és pénzt fektetnek olyan kutatásokba, amelyek megmutatják, hogy ezt miként tudják hatékonyan elérni,
mindezt nem az ügyfeleik, hanem a saját profitjuk és részvényeseik érdekében."
A Philip Morrisnál is tisztában vannak azzal, hogy sokan a dohányreklámok tilalmának megszegését látják az új logójukban.
„A dohányipar egy nagyon szabályozott terület, mi pedig minden esetben tiszteletben tartjuk a törvényeket és be is tartjuk azokat – áll a Mission Winnow honlapján. – Ez a kampány sem tesz másként, beleértve a dohánytermékek reklámozásáról szóló törvényeket is. A kampány nem reklámoz vagy népszerűsít egyetlen terméket sem."
Nem tűnik túl életszerűnek, hogy a Philip Morris anélkül indította volna be kampányát és látta volna el a Mission Winnow logóival a teljes Ferrari-csapatot, hogy ne vett volna számításba minden felmerülő jogi kérdést, mindazonáltal a vörösöknek egyszer már változtatniuk kellett a festésükön,
2010-ben a „vonalkódos" logókat cserélték le a csapatot ért támadások miatt, többek szerint ugyanis a vonalkód rejtett reklám volt, és egy fél doboz Marlboro-cigarettára emlékeztetett.
Hogy a Ferrari végül milyen festéssel vesz részt az egy hónap múlva esedékes szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, egyelőre kérdéses, a Mission Winnow logói minden bizonnyal ott lesznek a 2019-es autókon azok jövő heti bemutatóján, pletykák szerint pedig a kocsik színe is sötétebb lehet, igazodva a szintén a Philip Morris kampányát népszerűsítő Ducati idei MotoGP-masináinak fényezéséhez.