"Beruházásainkat arra összpontosítjuk, hogy az évtized végére teljesen elektromos járművekre álljon át a buszgyártó részlegünk Európában" - tájékoztatta az üzletág vezetője a dpa hírügynökséget egy e-mobilitási rendezvény előtt hétfőn a németországi Mannheimben.
A Daimler Buses 2018-ban mutatta be a teljesen elektromos "eCitaro" városi autóbuszt. Oberwörder elmondta, hogy elégedett a modell piaci sikerével: jelenleg több mint 600 eCitaro közlekedik Európa útjain. Nem részletezte viszont az elektromos buszok részarányát a tavaly 18,7 ezres értékesítésen belül.
Általánosságban elmondható, hogy a belső égésű motorokhoz képest még mindig alacsony az elektromos meghajtású buszok aránya.
A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége szerint a németországi utakon tavaly ősszel közlekedő 35 ezer buszból 1200 volt elektromos hajtású.
Oberwörder hangsúlyozta, hogy a közlekedési átálláshoz nem elég elektromos buszokat gyártani, hanem meg kell teremteni az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is. Át kell alakítani az autóbusz depókat, fel kell szerelni töltési berendezésekkel és a javítóműhelyeket is az elektromos járművek kiszolgálásra kell átalakítani - mondta. A Daimler Buses ezért nem csak magát a járművet kínálja, hanem az üzemeltetéséhez szükséges teljes csomagot is, egy "E-rendszert".
A Daimler mindazonáltal továbbra is foglakozik a hagyományos belső égésű motorral hajtott járművek továbbfejlesztésével, beleértve a buszokat is. Oberwörder szerint az elektromos mobilitás terén a városi buszok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal.