A modellfrissítésnek köszönhetően szélesebb és laposabb lett az Audi A3-as hűtőrácsa, nagyobbak a szélső légbeömlők, amelyeket egy perem köt össze, a hátsó lökhárítóban a diffúzorbetét lett hangsúlyosabb. Aztán ott a szabadidő-autós körítésű változat, amely nem Allroad, hanem Allstreet néven érkezik.
A receptet már ismerjük az Audi A1-esről: fényezetlen fekete és ezüstszínű betétekkel alakítják át a megjelenést,
a felfüggesztéssel 15 mm-t, a nagyobb átmérőjű kerekekkel további 15 mm-t emelnek a hasmagasságon.
Érdekes módon az első márkajelzés magassága nem változik, amíg a normál Audi A3 orrán a négy karika a hűtőrács-karosszéria határán található, a magasabb Allstreet változaton teljes egészében a hűtőrácsban kerül elhelyezésre.
Látványosabbak lettek a fényszórók, a LED és mátrix LED egységek felső részén 24-24 diódából áll össze a menetfény, az érintőképernyő menüjén keresztül 4-féle megjelenés közül lehet választani. Amíg a karosszéria külsején megszabadultak a krómtól, az utastérbe beköltözött némi csillogás a szellőzőrostélyoknál. Hátulról megvilágított szövetbetét kerül a műszerfalra – 30 színben pompázhat a hangulatvilágítás –, átalakították a DSG (S tronic) váltó kapcsolóját, már alapáron adják a háromküllős bőrkormányt és az első ülések közötti állítható könyöklőt.
Az érintőképernyő maradt 10,1 colos képátlójú, de gyorsabb lett a hardver, beszédvezérlést az Amazon Alexa szolgáltatás integrálásával oldották meg.
Előfizetésért (1, 6, 12, 36 hónap vagy végtelen időtartam) lehet elérni a navigációt, a távolságtartó tempomatot, a kétzónás légkondit (alapesetben egyzónás), a fényszórósegédet.
Elöl és hátul 2-2 darab USB-C csatlakozó szolgál kütyütöltésre.
A felfrissített megjelenésű és Allstreet változattal kibővített Audi A3-as forgalmazása két motorral indul, az 1,5-ös lágy hibrid turbómotor és a 2,0 literes dízel is 150-150 lóerős, a váltó mindkettőnél hétfokozatú duplakuplungos automata. A benzineshez később hatfokozatú kézi kapcsolású váltó is elérhető lesz, ahogy más teljesítményű benzin- és dízelmotorok is. A második generációs plug-in hibrid hajtásra egészen 2024 végéig kell várnunk, azt nem árulták el, mikor lesz a forró változatok (S3, RS3) leleplezése.
Kapcsolódó cikkek: