Megdöbbentő, miért próbált jogdíjat kérni ez a tetováló

Vágólapra másolva!
Ez már nem az első eset. Egy tetoválóművész jogdíjat követelt a műveinek videójátékokban való megjelenése után.
Vágólapra másolva!

Lemondhat Cleveland egyik ismert tetoválóművésze az extra fizetésnapjáról, írja a Reuters hírügynökség. Jimmy Hayden még 2017-ben indított kártérítési pert a Grand Theft Auto játéksorozatot is kiadó Take-Two Interactive ellen, állítása szerint a vállalat megsértette a szerzői jogait azzal, hogy az NBA 2K kosárlabdás játéksorozatában szereplő sportolókon élethűen megjelenítette az általa készített tetoválásokat.

lebron james nba jogdíjat
LeBron James az NBA 2K játéksorozatban, a jogdíjat nemkapott tetoválással.
Fotó: Take-Two Interactive

A művész számos NBA-sztár számára készített tetoválásokat, konkrétan a Shaquille O'Neal-en, a Kyrie Irvingen, és a LeBron James-en lévők miatt perelt. Az első két sportolóval kapcsolatos panaszait már alaptalannak minősítette a bíró és meghagyta azokat az állításokat, amelyek szerint a Take-Two két James-tetoválás - az egyikben édesanyja, Gloria neve egy koronás oroszlán mellett, a másikban pedig öt csillag James vállán - ábrázolása sértette Hayden jogait.
A Take-Two azzal érvelt, hogy Jamesnek nem volt szüksége Hayden engedélyére a tetoválások engedélyezéséhez. Az esküdtszék pénteken egyetértett ezzel, és megállapította, hogy a Take-Two és az NBA, valamint a játékosok szakszervezetének James képmásának felhasználására vonatkozó megállapodása a tetoválásainak ábrázolásához való jogot is magában foglalja.

Az indoklás szerint a kiadó meglicencelte a játékos megjelenésének a használatát, ennek pedig a részét képezik az egyedi tetoválások.

Nem ez volt az első ilyen szerzői jogi per a Take-Two ellen, egy szintén kosarasokat tetovált művészt már sikerült leszerelnie 2020-ban. Másrészt viszont 2022-ben elveszített egy pert, kénytelen volt 3750 dollár kártérítést fizetni a WWE 2K játéksorozatában megjelenített Randy Orton pankrátor tetoválásait készített művésznek.

Ezek a fajta perek természetesen csak azóta bukkantak fel, amióta a technológia olyan fejlett, hogy hiperrealisztikus minőségben készülnek el a játékok, így teljes egészében felismerhetőek rajtuk nem csak a játékosok, de az olyan apró részletek is, mint a rajtuk megtalálható tetoválások is.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!