Több mint száz nemzetközi szakembert fogad a Hungarian Wine Summit

MBÜ, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, Rókusfalvy, Pál, nemzeti, bormarketingért, felelős, kormánybiztos, Goreczky, Gergely, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, vezérigazgatója, Pusztai, Anita, marketingigazgató, háttérbeszélgetés, 2024.03.27.,
A Magyar Bormaketing Ügynökség sajtótájékoztatója
Fotó: Polyák Attila - Origo
Vágólapra másolva!
Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet meg a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón április 21. és 25. között Budapesten, valamint borvidéki tanulmányutakon, a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szervezésében.
Vágólapra másolva!

A statisztikák szerint a külföldi piacokon való terjeszkedés a magyar borkereskedelem bővülésének igazi mozgatórugója, ezen dolgozik a nemrég megalakult MBÜ - mondta el az ügynökség szerdai budapesti sajtótájékoztatóján a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Rókusfalvy Pál hozzátette: az eddigi piackutatások során azonosították az elsődleges és másodlagos célpiacokat, és felmérték, mely országokban milyen fajtákra van kereslet.

Általános tanulság, hogy a nemzetközi piacokon továbbra is a magyar fehérborok a legkeresettebbek, ezek tavaly az export 86 százalékát tették ki - közölte.

Elmondása szerint Németországban és az Egyesült Királyságban rendszeres és komoly munkát végeznek a magyar borok népszerűsítésére, Kínában egyre aktívabb a magyar jelenlét, és Dél-Korea, Lengyelország, valamint az Egyesült Államok piaca is felértékelődik.

MBÜ, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, Rókusfalvy, Pál, nemzeti, bormarketingért, felelős, kormánybiztos, Goreczky, Gergely, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, vezérigazgatója, Pusztai, Anita, marketingigazgató, háttérbeszélgetés, 2024.03.27.,
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos
Fotó:  Polyák Attila - Origo  /  Polyák Attila - Origo 

Goreczky Gergely, az MBÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az ügynökség munkája 2023 második félévében indult be igazán. Az MBÜ első komolyabb megjelenéseként a 2023. novemberi ProWein Sanghajt említette; ezen a szakmai eseményen hat magyar borászat mutatkozott be 27 ezer látogató előtt. A Sweet Tokaj kampány a tokaji édes borok sokoldalú gasztronómiai felhasználását tudatosította a brit piacon Michelin-csillagos séfek és a Decanter magazin közreműködésével, majd szintén az Egyesült Királyság volt az idei Furmint Február külföldi fókusza. Márciusban a világ legnagyobb borkiállítása, a ProWein Düsseldorf 47 ezres közönsége megújult dizájnú magyar standdal találkozhatott, amely 40 magyar borászatot képviselt, és naponta több mesterkurzuson mutatta be a magyar borágazatot, Master of Wine borszakértők vezetésével - mondta el.

MBÜ, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, Rókusfalvy, Pál, nemzeti, bormarketingért, felelős, kormánybiztos, Goreczky, Gergely, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, vezérigazgatója, Pusztai, Anita, marketingigazgató, háttérbeszélgetés, 2024.03.27.,
Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója
Fotó:  Polyák Attila - Origo  /  Polyák Attila - Origo 

Rókusfalvy Pál arról is szólt, hogy a nemzetközi megjelenést igyekeznek hívószavak köré szervezni, ezek közül a legfontosabbak az aszú, a vulkanikus borvidékek, a furmint és a kékfrankos. A néhány napja véget ért China International Alcoholic Drinks Expóról szólva elmondta, hogy a rendezvényen 11 cég képviselte Magyarországot, és több kereskedelmi megállapodást, szándéknyilatkozatot is aláírtak.

Pusztai Anita, az MBÜ marketingigazgatója a Hungarian Wine Summit programját ismertette, az esemény kiemelt céljaként említve, hogy 

helyben, Magyarországon is vendégül lássák a világ vezető borkereskedőit, szakíróit, sommelier-it.

 

MBÜ, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, Rókusfalvy, Pál, nemzeti, bormarketingért, felelős, kormánybiztos, Goreczky, Gergely, Magyar, Bormarketing, Ügynökség, vezérigazgatója, Pusztai, Anita, marketingigazgató, háttérbeszélgetés, 2024.03.27.,
Pusztai Anita, a Bormarketing Ügynökség marketingigazgatója 
Fotó:  Polyák Attila - Origo  /  Polyák Attila - Origo 

A csúcstalálkozóra több mint 100 nemzetközi szakember érkezik. Számukra az első napon a budapesti Millenáris parkban kilenc mesterkurzus mutatja be a legfontosabb magyar szőlőfajtákat, trendeket, de szabadon is ismerkedhetnek a magyar borral a 107 borászat 386 tételét kínáló kóstolózónában. Ezután háromnapos study tour program következik, négyféle választható útvonallal, pincelátogatásokkal, összborvidéki kóstolókkal - tette hozzá. Az MBÜ célja, hogy a Hungarian Wine Summit a régió vezető borszakmai rendezvényeként kerüljön be a nemzetközi szakemberek naptárába - mondta Pusztai Anita.