Elege lett az orvosnak, beperlik a Google-t a rossz értékelések miatt

Vágólapra másolva!
Japán orvosok és fogorvosok csoportos keresetet nyújtottak be a Google ellen az illetékes tokiói bíróságon. Azt állítják, praxisukhoz köthetően komoly bevételtől estek el azért, mert a keresőóriás válogatás nélkül megjelenít a navigációs alkalmazásban minden felhasználói értékelést, köztük a valótlanságokat is.
Vágólapra másolva!

A Google navigációs alkalmazását szerte a világon milliók használják útvonaltervezésre, vagy épp arra, hogy az azon jelölt vállalkozásokról, intézményekről felhasználói értékeléseket olvassanak. Most 63 japán orvos és fogorvos azért perli az amerikai vállalatot, mert állításuk szerint 

a Google a velük szemben tisztességtelen, alaptalanul negatív felhasználói értékeléseket is megjeleníti a navigációs alkalmazásban.

Ha ezeket más, például épp magánfogorvost kereső felhasználók is elolvassák, könnyen visszariadhatnak attól, hogy az adott magánrendelést válasszák.

A doktorok összesen 1,4 millió jent (kb. 3,4 millió forint) követelnek a Google-tól a navigációs alkalmazásban megjelent, üzletüket rontó, szerintük tisztességtelen értékelések miatt.

Több egészségügyi intézménnyel kapcsolatban sértések, rágalmazások olvashatók a navigációs alkalmazásban, vagy épp 'végleg bezárt' jelzés, ami sok esetben valótlan

– nyilatkozta a Japan Today-nek egy tokiói magánpraxist vezető orvos.

Az orvosok ügyvédje elmondta: nincs rendjén, hogy a Google nem vállal felelősséget a hátrányos értékelések felülvizsgálatáért, különösen azért, mert számukra komoly plusz feladatot jelent, hogy a nem helytálló értékelésekről felülvizsgálatot kérjenek.

Egy tokiói magán fogászati klinika értékelése a Google Maps navigációs alkalmazásban, a Google automatikus fordítás funkciójával fordítva az értékeléseket
Fotó: Google Maps

Az orvosok helyzetét nehezíti, hogy az orvos-beteg között fennálló titoktartási kötelezettség miatt sok információt nem oszthatnak meg a Google-val egy felülvizsgálati eljárásban.

Az amerikai technológiai vállalat egyelőre nem kommentálta ezt a konkrét esetet. Pusztán azt közölték, hogy általános gyakorlatként mindent megtesznek, hogy csökkentsék a navigációs alkalmazásban megjelenő téves információkat. Arra nem tértek ki, hogy ebbe a kategóriába tartozónak tekintik-e a valótlanságokat állító vagy rosszindulatú felhasználói értékeléseket.