Új világrekordot állítottak fel a tengeri áruszállításban

Ever Forward
PASADENA, MARYLAND - MARCH 16: In an aerial view, the Ever Forward container ship is shown in the Chesapeake Bay after it ran aground near Baltimore March 16, 2022 in Pasadena, Maryland. The container ship is operated by the Evergreen Marine Corporation, a transportation company that also owns the Ever Given cargo ship that blocked the Suez Canal last year. Win McNamee/Getty Images/AFP (Photo by WIN MCNAMEE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Új világrekord született a tengeri teherszállításban: egy hajózási vállalat 22 ezer, áruval töltött konténert rakodott fel egyetlen hatalmas teherhajó fedélzetére.
Vágólapra másolva!

Az Ocean Network Express (ONE) hajózási vállalat megdöntötte a tengeri árufuvarozás világrekordját azzal, hogy

22 ezer szabványos (1 TEU-s) konténert rakodott fel egyetlen teherhajójának fedélzetére.

A rekordot a ONE Innovation konténerhajóval állították fel egy szingapúri kikötőben december 14-én, megerősítését követően arról nemrég számoltak be a hajózási portálok.

Érdekesség, hogy a korábbi rekordot is a ONE tartotta, idén ősszel az Integrity nevű hajójukra 21.954 TEU-t, azaz ennyi 20 láb hosszúságú szabványkonténert pakoltak fel. Mindkét rekorder hajó a "megamax" osztályú hajók közé tartozik, melyek maximális kapacitása 24.000 TEU.

A világ legnagyobb konténerszállítója jelenleg az MSC Irina, melyet idén márciusban adtak át megrendelőjének.

A hatalmas tengeri jármű 24.346 TEU kapacitású.

A konténerszállító hajók kapacitása szédületes ütemben nőtt az elmúlt két évtizedben, hatékonyabbá téve a tengeri áruszállítást.

Képünk illusztráció Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Win Mcnamee

Az új világrekord mellett a tengeri áruszállítás iparága jelenleg épp komoly kihívás elé néz. Mint azt az Origo összeállításában bemutatta, a világkereskedelem egészére komoly hatást gyakorolhat, illetve jelentős károkat okozhat abban a Közel-Kelet térségében kialakult két fegyveres konfliktus. Ezek miatt a konténerszállító hajók jelenleg elkerülik az egyik legfontosabb hajózási útvonalnak számító Szuezi-csatornát, ami az áruk késéséhez és a költségek emelkedéséhez vezet.